First thoughts... - Reisverslag uit Driemond, Nederland van Kevin Klop - WaarBenJij.nu First thoughts... - Reisverslag uit Driemond, Nederland van Kevin Klop - WaarBenJij.nu

First thoughts...

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

11 Juli 2009 | Nederland, Driemond

Het moest er een keer van komen. De afgelopen maanden was er nog minder variatie in reisverslagen dan dat er onafhankelijke Russische mediabronnen zijn. Maar nu, eindelijk, na 'Erik in Australië', 'Erik op de brug naar Weesp' en 'Erik op Curaçao'... het TEGENGELUID! Want Kevin gaat 3 maanden naar Peru.

De dag dat het allemaal echt gaat gebeuren is nog niet aangebroken. Pas op 6 augustus vertrekt het vliegtuig richting Lima (met mij er in), maar de voorbereidingen zijn toch al in volle gang. Sinds ongeveer een week weet ik waar ik de nacht kan doorbrengen; een groot huis dat vol zou moeten zitten met zowel Peruaanse als buitenlandse studenten die tijdelijk in Lima zijn. Volgens mijn welingelichte Italiaanse bron ter plaatse, valt de bezettingsgraad wel mee... de kans is groot dat ik zometeen in een gebouw terecht kom waar mijn flatmates één Franse en één Italiaanse zijn. Lekker veel ruimte dus!

En verder? De lijstjes met wat nog ingekocht moet worden, groeien en groeien. Korte broeken, spijkerbroeken, nieuw paar schoenen, toch nog een paar t-shirts en een trui, een voice recorder, misschien wel wat stroopwafels als cadeautje, heel misschien een laptop, een nieuwe tas, een rabiës vaccinatie… allemaal dingen die ik pas in de laatste twee weken doe, denk ik, want voorlopig moet eerst nog even het onderzoeksvoorstel afgemaakt worden. Ik zou nu kunnen beginnen over dat voorstel, dan weet iedereen meteen wat ik in Peru ga doen. Maar dat zou nu te veel van het goede zijn, daar schrijf ik voor vertrek nog wel een apart stukje over.

Voor nu wil ik even dromen over wat ik in Peru allemaal ga zien. Op de weg van mijn verblijfplaats in Surco naar Lurín zal ik langs Pachacámac komen.. misschien niet de meest indrukwekkende archeologische locatie ooit, maar in ieder geval een voorproefje van ander Inca-groots. Lima zelf zal ongetwijfeld wat leuke koloniale overblijfselen hebben, die het fotograferen waard zijn. Maar het belangrijkste wordt natuurlijk de échte reis. Wanneer het gaat gebeuren? Geen idee. Maar ik heb in ieder geval een week of twee gereserveerd om andere delen van het land te zien. Prioriteiten zijn er zeker. Machu Picchu wil ik voor geen goud missen, tenzij het genoeg goud is om er later nog een keer voor terug te kunnen komen. Eerste idee: de lange Inca-trail omgekeerd nemen. Van de verloren stad Machu Picchu naar het oude fort, Ollantaytambo, en door naar de oudste bewoonde stad van het Westelijk halfrond: Cuzco. Vanaf daar de weg van de zoon van de zon en dochter van de maan nemen naar het Titicacameer, om daar hun respectievelijke eilanden te bezoeken. Geen idee of hun tempels er nog staan. Lijkt wel een leuk reisje toch? Wie weet zit ik eind september trouwens nog in een stadion in La Paz, als Brazilië op bezoek komt… moet eigenlijk ook eens zien of ze toevallig nog naar Lima komen.

Maar goed, het gaat allemaal zijn gangetje. Mocht iemand nog echt hele goede ideeën hebben en dingen weten die ik echt niet mag missen, dan wil ik dat écht horen! Ik ga nu even rustig aan doen, en een beetje meer uitleg over mijn toekomstige activiteiten op het andere halfrond komen snel…

  • 11 Juli 2009 - 19:39

    Floor:

    Hey Kevin! Volgens mij was het 2 jaar geleden dat wij elkaar voor het laatst gesproken/gezien hebben. Ik was dus al van plan om dit mailtje te verwijderen maar toen ik zag dat je naar Peru gaat veranderde de zaak. Je weet van mij hoe geweldig dit land is. Ik zit zelf ook nog met wilde plannen in mijn hoofd om weer eens terug te gaan.. Mocht je nog een lunch-adresje willen bij mijn gastgezin in Arequipa, dan moet je het maar laten weten.. Mi casa es tu casa ;) En voor overige vragen sta ik zeker paraat! Super leuk zeg dat je die kant op gaat, ik weet zeker dat je er geen spijt van zult hebben.
    Liefs Floor

  • 12 Juli 2009 - 13:26

    Gabriela:

    Hey Kevin, a gente podia se encontrar antes de vc ir pro Peru né? Seria legal, quem sabe? Veja com a Laise dai podemos ir eu e o Niels ver vcs, e é claro, te desejar uma boa (e longa) viagem!

    Kusjes

  • 23 Juli 2009 - 00:37

    Erik:

    haha ja we hebbe nog gezocht naar het uwv maar inderdaad niet gevonden.. We hadden gewoon geld moeten vragen om van die rots te springen:P hoe staat het in nederland.?? Wanneer vetrek je precies??
    we houden contact!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Driemond

Politics of Implementation

Recente Reisverslagen:

30 September 2009

Winning in La Victoria

10 September 2009

Terrorism in Peru

02 September 2009

Out of Lima

28 Augustus 2009

The War of the Pacific

25 Augustus 2009

So..what were you doing in Peru again?
Kevin

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 25385

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 10 December 2013

Criando memórias - Brasil 3.0

06 Augustus 2009 - 12 November 2009

Politics of Implementation

Landen bezocht: